به نظر من حدود و ثغور این رشته در تعریفش به خوبی مشخص شده وفقط مشکل این تعریف این است که تمایز ان با موضوعات مشابه خودش به خوبی مشخص نشده وشاید همین باعث سر در گمی بعضی در مورد حدود این رشته شود
من بانظر اقای روح اله خدابنده موافق هستم .زیرا حوزه تکنولوژی و یا هر حوزه در علم ودانش باید دارای حدود وثغور باشد تا بتوان در یک چهار چوب مشخص به بررسی تعریف و نقد ان حوزه پرداخت ولی اگر محدوده ای برای ان حوزه متصور نشیم نمی توانیم به نتیجه مشخص برسیم زیرا هر علم دریایی است که علوم دیگر به ان می پیوندند اما در مورد باز تعریف تکنولوژی اموزشی اگر اتفاقی خاصی در ان حوزه افتاده باشد نیازی به باز تعرف هست ولی اگر همه چیز تحت تعریف معمول است چه نیازی به باز تعریف وجود دارد
من با این مطلب که می گوید نیازی به تعریف دوباره نیست و تعریف کامل قبلا ارائه شده است موافق نیستم. اگر تعاریفی که قبلا ارائه شده تعاریفی کلی باشد باید تعریفی دقیق تر و جزیی تر ارائه شود.
به نظر من این رشته نیز همانند سایر رشته ها در حوزه علوم تربیتی و آموزش نیاز به واکاوی دارد تا حدود و ثغور آن تعیین شود. و باتوجه به تعاریف مختلفی که تاکنون از این حوزه ارائه شده این علم دارای یک ماهیت سیستماتیک است وبا این نگرش باعث مدیریت مناسب منابع_بهبود عملکرد و تسهیل یادگیری می شودو در کنار آن نظام آموزش نیز باید به تکنیک هایی که دانشجو موقعیت رجعی آن را نمی داند و بعد که قدم در حوزه پیچیده نظام آموزشی می گذارد پی به مفید بودن این تکنیک ها می برد بپردازد و به دانشجو آموزش بدهد و اگر هرکدام از حوزه های تکنولوژی آموزشی و برنامه ریزی درسی و روان شناسی تربیتی حدودشان را بدانند و در چارچوب آن عمل کنند چالش به وجود نمی آید.
ینی همون تعریف تکنولوژی آموزشی دید جامعی داره و نیاز به تعریف دوباره نداره؟؟ پس علت چالش های موجود بین این حوزه باسایر حوزه ها مثل برنامه ریزی درسی و.. چیست که آنها خیلی از نظریه هارو تعدی به خودشان می پندارند؟ مرا ب تعجب وا داشت این سخن!! چه کسی پاسخگوس؟؟خخخخ
به نظر من حدود و ثغور این رشته در تعریفش به خوبی مشخص شده وفقط مشکل این تعریف این است که تمایز ان با موضوعات مشابه خودش به خوبی مشخص نشده وشاید همین باعث سر در گمی بعضی در مورد حدود این رشته شود
من بانظر اقای روح اله خدابنده موافق هستم .زیرا حوزه تکنولوژی و یا هر حوزه در علم ودانش باید دارای حدود وثغور باشد تا بتوان در یک چهار چوب مشخص به بررسی تعریف و نقد ان حوزه پرداخت ولی اگر محدوده ای برای ان حوزه متصور نشیم نمی توانیم به نتیجه مشخص برسیم زیرا هر علم دریایی است که علوم دیگر به ان می پیوندند اما در مورد باز تعریف تکنولوژی اموزشی اگر اتفاقی خاصی در ان حوزه افتاده باشد نیازی به باز تعرف هست ولی اگر همه چیز تحت تعریف معمول است چه نیازی به باز تعریف وجود دارد
من با این مطلب که می گوید نیازی به تعریف دوباره نیست و تعریف کامل قبلا ارائه شده است موافق نیستم. اگر تعاریفی که قبلا ارائه شده تعاریفی کلی باشد باید تعریفی دقیق تر و جزیی تر ارائه شود.
حدود استفده از تکنولوژی آموزشی باید بخوبی ترسیم گردد .
با سلام . اگر آموزش بازخورد نداشته باشد آموزش اثر بخش نیست .
به نظر من این رشته نیز همانند سایر رشته ها در حوزه علوم تربیتی و آموزش نیاز به واکاوی دارد تا حدود و ثغور آن تعیین شود. و باتوجه به تعاریف مختلفی که تاکنون از این حوزه ارائه شده این علم دارای یک ماهیت سیستماتیک است وبا این نگرش باعث مدیریت مناسب منابع_بهبود عملکرد و تسهیل یادگیری می شودو در کنار آن نظام آموزش نیز باید به تکنیک هایی که دانشجو موقعیت رجعی آن را نمی داند و بعد که قدم در حوزه پیچیده نظام آموزشی می گذارد پی به مفید بودن این تکنیک ها می برد بپردازد و به دانشجو آموزش بدهد و اگر هرکدام از حوزه های تکنولوژی آموزشی و برنامه ریزی درسی و روان شناسی تربیتی حدودشان را بدانند و در چارچوب آن عمل کنند چالش به وجود نمی آید.
ینی همون تعریف تکنولوژی آموزشی دید جامعی داره و نیاز به تعریف دوباره نداره؟؟








:
پس علت چالش های موجود بین این حوزه باسایر حوزه ها مثل برنامه ریزی درسی و.. چیست که آنها خیلی از نظریه هارو تعدی به خودشان می پندارند؟
مرا ب تعجب وا داشت این سخن!!
چه کسی پاسخگوس؟؟خخخخ